Jste zde

Výlet do přírodního parku

Kronplatz a přírodní park Fanes-Sennes-Prags
Autor: stijn

Přírodní park Fanes-Senes-Prags (někdy označován také Senes, italsky Parco naturale Fanes-Senes-Braies) se nachází v pohořích Dolomiti di Braies a Gruppo di Fanis, v italském Jižním Tyrolsku. Byl zřízen roku 1980, zahrnuje plochu přibližně 25.680 hektarů a rozkládá se v oblastech obcí Abtei, Prags, Toblach, Wengen, Enneberg a Olang.

3-denní výlet do parku Fanes-Sennes-Prags

První den:

Výchozí bod je v St. Vigilu in Enneberg, u hotelu Monte Paraccia (trasa č. 19). Zhruba po 1,5 hodině se dostanete ke křižovatce, odkud budete pokračovat dál po značce č. 12 na vrchol Piz da Peres, kde budete odměněni za poměrně náročné stoupání překrásným výhledem.

Z Piz da Peres vyrazíte přes pestré alpské louky k jezeru Fojedöra See a dál na vysokohorské pastviny. Tady budete mít jedinečnou příležitost k ochutnání lahodného domácího sýra.

Od Fojedöry se vydáte po značce č. 24 do Ciastlins a dál ve směru na soutěsku Senes-Scharte. Odtud už jen sestoupíte k horské chatě, kde strávíte první noc. K přenocování si lze vybrat dokonce hned ze tří horských chat: Rifugio Munt de Sennes, Rifugio Senes anebo Rifugio Fodara Vedla.

Druhý den:

Z jedné z těchto chat se druhý den vydáte znovu na cestu, a sice ve směru k vrcholku Sass dela Para. Tento výšlap není příliš obtížný a z vrcholku je nádherný výhled na Tofana-Spitzen a na Ampezzanské Dolomity (Ampezzo). Na zpáteční cestě (přes Fodara Vedla) přijdete do Pederü a pak znovu nahoru na Klein-Fanes-Alm. Druhé přenocování je nachystáno tentokrát na dvou horských chatách, na Fanes Hütte anebo na Lavarella Hütte.

Kdo bude mít stále ještě pořád dostatek energie, může si k tomu putování přidat trochu navíc, a sice malou odpolední procházku a vyjít z Lé Vert (u Lavarella Hütte) po cestě č. 12 do Lé Parom a pak odbočit vpravo směrem na Ciastel de Fanes (cesta č. 7) a pak se vrátit zpět k chatám.

Třetí den:

Poslední den vás cesta zavede z Klein-Fanes-Almu k Limo-Jochu a dále k jezeru Limo See. Na konci jezera pak odbočíte doleva a půjdete směrem na Col Bechei (bílo-červená značka). Ani na tuto ohromující vyhlídkovou horu (2.794 m.n.m.) není přístupová cesta nikterak obtížná a za výstup budete odměněni opravdu divukrásným panoramatickým výhledem.

Až k jezeru Limo See se posléze budete vracet zpět stejnou cestou. Od jezera půjdete ve směru na Gross-Fanes-Alm a dále přes Col de Locia (po značce č. 11) na Capanna Alpina. Zde bude končit váš 3-denní pěší turistický výlet.

Zpět do St. Vigilu dojedete již linkovým autobusem. Od horské chaty Gross-Fanes-Hütte si můžete přirozeně zvolit i návrat pěšky a vrátit se zpět přes Fanes a Pederü. Z Pederü do St. Vigilu in Enneberg jezdí také linkové autobusy.

Přírodní park Fanes-Sennes-Prags
Autor: stijn
Přírodní park Fanes-Sennes-Prags s jezerem Limo See

Místo

Hotel Monte Paraccia, St. Vigil in Enneberg 46° 41' 56.0688" N, 11° 56' 22.8444" E