Jste zde

Autor: KlausNahr

Pár turistických tipů kolem Kronplatzu

Okruh Peitlerkofelrunde – St. Martin in Thurn

Popis trasy: Z parkoviště u Würzjochu se vydáte přes oblast luk Kompatschwiesen k západní straně Peitlerkofelu a pak budete stoupat na Peitlerscharte (2.363 m.n.m.). Po krátkém, ale prudkém klesání se vám již půjde pohodlněji přes Peitlerwiesen směrem na Gömajoch (2.106 m.n.m.). Dále půjdete přes lesy a louky na severní stranu Peitlerkofelu a pak zpět do výchozího bodu.

Procházka nabízí nádherný výhled na téměř nedotčenou krajinu. Pestré alpské louky, pasoucí se krávy a chladné potůčky budou provázet vaší cestu. Okružní procházka kolem Peitlerkofelu je opravdu nádherný výlet, který byste si v žádném případě neměli nechat ujít. Túru můžete absolvovat jak ve směru, tak i proti směru hodinových ručiček.

Občerstvení: Hostinec Almgasthof Ütia de Börz, chata Cir, chata Munt de Fornella, chata Vaciara, chata Goma.

Výchozí bod: Průsmyk Würzjoch (Passo delle Erbe) – 2.006 m n. m.

Celková doba chůze: 4 - 5 hodin

Obtížnost: střední

Schönbichl

Popis trasy: Schönbichl (2.452 m n. m.) v přírodním parku Rieserferner-Ahrn se představuje nádherným výhledem na severní Dolomity s vrcholkem Kronplatz a na ledovcové vrcholky Zillertalských Alp. Od Tesselbergu (Montassilone) se až na vrchol dostanete poměrně pohodlným způsobem.

Z parkoviště se vypravíte po široké cestě, která vede kolem několika pastvin a pokračuje do horského lesa. Po této cestě půjdete až na Tesselberger Alm, doprovázeni po levé straně Tesselbergerským potokem. Lesní cesta je poměrně strmá, ale rychle vystoupáte až nahoru. Po dobré hodině dorazíte na vysokohorskou pastvinu.

Z Tesselberger Almu je to ještě další hodinu, než se přiblížíte k vrcholu. Po úzké cestě vystoupáte pár metrů do kopce, pak se stezka obrátí vpravo a dojdete po několika serpentinách na Tesselberger Alpe. Stezka je nyní strmější, a již brzy uvidíte malý skalnatý vrchol. Celkový čas potřebný ke zdolání právě popsané pěší turistické trasy je asi 2,5 hodiny.

Kromě blízkých vrcholků na severní straně, Pragserských a Sextenských Dolomitů (Sesto), je odtud přímo fascinující výhled na svět ledovců a na skalnaté pohoří Durreckgruppe kolem Zillertalských Alp. Sestup je stejný jako výstup, jen v opačném směru.